Nak Beli Terus Dari China TANPA Pergi Ke China Yang TAK LAH SESUSAH MANA.

Anda boleh beli terus barang di sana dengan harga yang sangat murah. Rakan saya mula mengimport produk dari China sejak tahun 2009 yang mana masa tu saya masih lagi student dan tak pernah pergi pun ke China.

Semunya dia lakukan carian di Internet sahaja.Tahun 2012 baru dia berpeluang pergi sendiri ke sana. Ini bermaknya, 3 tahun dia dah pun mula beli barang terus dari sana, tanpa pergi ke sana pun.

Ramai orang kata susah, tapi sebenarnya tak pun, sebab ada banyak tempat atau web yang kita mudah berkomunikasi atau mudah kita berurusan dengan mereka sebab ada yang menggunakan Bahasa Ingggeris sebagai bahasa pengantaraan.

Tapi kebanyakkan web berbahasa inggeris ini, harganya sedikit mahal kerana rata-rata mereka memang menjual untuk pasaran luar, jadi harga yang mereka letakkan memang harga jualan produk tersebut. Jadi, kena pandai-pandai tawar lah untuk dapat harga rendah atau borong.

Tapi sebenar, ada satu lubuk atau satu port yang mana harga produk dalam tu jauh lebih rendah, kerana web tersebut asal diwujudkan untuk pasaran tempatan. Jadi, bila rakan saya pergi ke China 3 tahun lepas, dan dia lihat harga barangan yang dijual di dalam web tersebut SAMA dengna harga disana jika pergi sendiri.
Jadi, jika sekadar nak beli beli barang je, baik beli di web tersebut je berbanding pergi ke sana habis tiket beribu-ribu.

Lainlah jika nak pergi sana nak lihat-lihat pasaran, nak cari idea, dan nak cari pengalaman.Okay, web yang dimaksudkan adalah taobao.com. Tapi malangnya, web tesebut didalam bahasa cina, dan terdapat sedikit trick bagaimana kita dimalaysia boleh order terus dari web tersebut tanpa melalui agen atau tanpa faham bahasa cina pun.

Kaedah membeli di taobao ini sebenarnya rakan saya Tuan Ismail Arsad ada terangkan dengan sangat detail, step by step dalam Modul ke 6 dalam siri panduan Lubuk Barang Murah.

Lubuk Barang Murah bukan cover berkaitan taobao je, tapi beberapa lubuk lain juga, serta bagaimana nak kaji apa produk hot. Tapi, rata-rata mereka yang dah tonton mereka kata MODUL TAOBAO ni paling mereka suka.

Jadi, jika anda nak turut sama tonton panduan ni boleh lihat SINI

" NEGARA CHINA MERUPAKAN LUBUK BARANGAN MURAH "

TERDAPAT LEBIH 1001 BARANGAN MURAH DENGAN HARGA TAK MASUK AKAL

✔ PAKAIAN
✔ AKSESORI KERETA
✔ KASUT PELBAGAI JENAMA
✔ BAG
✔ ALATAN RUMAH
✔ ALATAN SUKAN
✔ ELEKTRONIK/DIGITAL
✔ MOBILE PHONE
✔ DAN BERIBU KATEGORI JENIS BARANGAN LAGI


TAHUKAH ANDA

Ramai Tokey Tokey Besar di Malaysia Terutama Bangsa C memborong di China Tanpa Mereka Perlu Kesana pun.

TAPI BAGAIMANA MEREKA LAKUKAN?

KLIK SINI

KUALA LUMPUR : Hari ini negara sekali lagi digegarkan dengan kes kematian seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun, di Lukut, Port Dickson, dipercayai meninggal dunia akibat didera.

Rentetan itu, polis menahan bapa kepada kanak-kanak malang berkenaan, dan juga ibu tirinya, kedua-duanya berusia lingkungan 30an, bagi membantu siasatan.

Namun, jika diimbas kembali, banyak sebenarnya kes dera yang terjadi dalam tempoh beberapa bulan kebelakangan ini. 


Berikut antara kes-kes lain yang dilaporkan media dan mendapat perhatian umum.

1) Remaja dipukul dengan besi paip, kayu dan penyangkut baju

Di Kajang, remaja perempuan berusia 16 tahun bukan sahaja menderita didera menggunakan besi paip, kayu dan penyangkut baju oleh pasangan suami isteri tetapi turut dirogol lelaki tidak berperikemanusiaan itu di Kajang sejak Julai lalu.

Difahamkan sedang berusaha mengesan pasangan suami isteri itu bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 376/324 Kanun Keseksaan.


2) Bayi 10 bulan didera lelaki dan kekasih

Juga di Kajang, lagak seorang lelaki dipercayai mahu mempertahankan seorang bayi berusia 10 bulan akibat didera dengan membuat laporan polis akhirnya memerangkap diri apabila dia ditahan polis semalam bagi membantu siasatan.

Turut ditahan bersama suspek adalah kekasihnya yang juga ibu kepada bayi perempuan malang berkenaan selain ditahan secara berasingan.

BACA: Pasangan kekasih ditahan dera bayi 10 bulan


3) Pelajar ditemui mati dipukul

Manakala di Melaka pula, tiga lelaki, termasuk bapa saudara kepada seorang pelajar lelaki berusia 16 tahun yang ditemui mati di Krubong, Melaka, dihadapkan ke Mahkamah Majistret Ayer Keroh atas tuduhan membunuh remaja terbabit.

Sewaktu kejadian, mangsa, M Arunasalam, dikatakan di bawa ke bengkel berkenaan sebelum dipukul tiga lelaki terbabit kerana dituduh mencuri wang milik datuknya.

BACA: Bapa saudara antara tiga didakwa bunuh remaja 16 tahun


4) Warga Indonesia mengaku abai anak sehingga mati

Di Butterworth pula, seorang wanita warga Indonesia mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen Butterworth, di sini atas kesalahan menyebabkan kecederaan fizikal terhadap seorang bayi yang juga anak kandungnya sehingga mati pada November lepas.

Mengikut kertas pertuduhan, wanita itu telah mengabaikan anak lelakinya yang berusia satu tahun tiga bulan dengan menyebabkan kecederaan fizikal terhadap kanak-kanak itu di rumahnya di 106, Paya Lahar Kepah, Kepala Batas, Pulau Pinang kira- kira jam 4.30 petang pada 22 November lepas.


5) Ibu dera anak sehingga koma

Manakala di Kepala Batas, Pulau Pinang, seorang bayi malang berusia 16 bulan yang koma akibat didera ibu kandungnya di rumah mereka di Paya Lahar Kepah, Kepala Batas, disahkan meninggal dunia.

BACA: Ibu dera anak hingga koma sebelum meninggal dunia, mengaku salah


6) Muka seiras wajah bekas isteri kanak-kanak didera

Lain pula ceritanya di Kelantan. Hanya kerana seorang kanak-kanak perempuan seiras wajah ibunya, seorang bapa apabila sanggup mencucuh api rokok ke beberapa bahagian badan anak kandung itu di rumah mereka di Kampung Terap, Bukit Marak.

Bukan setakat itu, lelaki yang berusia 31 tahun itu turut memukul serta menoreh anggota badan kanak-kanak malang berkenaan dengan pisau hingga meninggalkan parut.

Perbuatan kejam tersebut dipercayai dilakukan lelaki terbabit hanya disebabkan dendam ekoran muka mangsa yang berusia lapan tahun itu menyerupai muka bekas isteri suspek. 


BACA: Muka seiras bekas isteri, bapa cucuh anak dengan api rokok 

Kesemua kes dilaporkan berlaku antara November 2017, hingga Januari tahun ini.


PORT DICKSON: Seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun maut, dipercayai akibat didera oleh bapa kandung serta ibu tirinya, dalam kejadian di Taman Vista Jaya, Lukut, Port Dickson.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supt Zainudin Ahmad berkata, kanak-kanak malang itu ditemui tidak sedarkan diri sekitar 11.30 malam tadi oleh bapanya sebelum dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar (HTJ), Seremban.

Setibanya di hospital sekitar 12.30 malam, mangsa disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan dan bapa mangsa tampil membuat laporan polis, katanya ketika dihubungi Astro AWANI.

Jelas Zainudin, pada awalnya kes klasifikasikan sebagai mati mengejut.

Bagaimanapun, selepas bedah siasat dijalankan, kematian kanak-kanak itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan iaitu kes bunuh.

"Hasil bedah siasat mendapati, terdapat kesan lebam pada badan kanak-kanak tersebut serta kecederaan pada organ dalaman.

"Antara kecederaan termasuk kerosakan pada buah pinggang, kedua-dua rusuk kiri dan kanannya patah, kecederaan pada usus besar, serta kesan koyakan dalaman pada bahagian paha, dipercayai dipukul dengan objek tumpul," tambahnya.

Susulan itu, katanya, pihaknya telah menahan bapa kanak-kanak itu, yang merupakan seorang anggota tentera, dan ibu tiri mangsa yang tidak bekerja, masing-masing berusia lingkungan 30-an.

Mayat kanak-kanak malang itu akan dibawa ke Ipoh, Perak untuk dikebumikan.

Kedua-dua suspek dijangka akan dibawa ke Mahkamah Majistret Port Dickson pagi esok untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

Zainudin berkata, pada Jun tahun lalu, ibu kandung mangsa yang juga seorang anggota tentera pernah membuat laporan polis selepas mendapati mangsa yang berada di bawah jagaan bekas suaminya, mempunyai kesan lebam pada beberapa bahagian badan.

Kes kemudian dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya Seremban tetapi ia diklasifikasikan sebagai NFA (No Further Action) pada 24 Julai atas alasan suspek (bapa kandung) memukul atas dasar ingin mengajar mangsa.


BEIJING: Seorang remaja lelaki di China mengalami kelumpuhan dari paras pinggang ke bawah setelah bermain permainan atas talian di kafe internet selama lebih 20 jam tanpa henti.

Portal DailyMail.co.uk yang memetik laman QQ.com melaporkan, remaja yang dirahsiakan identitinya itu sedang asyik bermain permainan atas talian di sebuah kafe internet di Jiaxing, wilayah Zhejiang.

Dia mula bermain pada Sabtu (27 Januari 2018) dan terus bermain sehingga siang hari Ahad (28 Januari).
Ketika hendak menuju ke tandas, dia menyedari bahawa kakinya tidak boleh digerakkan, malah anggota di bahagian bawah tubuhnya tidak dirasakan sama sekali.

Keadaan itu membuatkan rakan remaja tersebut panik, memandangkan temannya langsung tidak menunjukkan sebarang tanda aneh sewaktu bermain permainan berkenaan dengannya.

“Dia seolah-olah hilang upaya secara tiba-tiba. Tiada pancaindera rasa. Tidak bergerak sama sekali. Maka, kami terus menghubungi ambulans,” ujarnya.

Sejurus ambulans tiba, pegawai paramedik segera mengangkat remaja itu dari kerusi dan di baringkan atas tandu untuk dikejarkan ke hospital.

Lucunya, sebelum meninggalkan tempat itu, remaja itu sempat berpesan kepada rakannya untuk menyambung permainan yang dia terpaksa tinggalkan tersebut.

Keseluruhan insiden itu telah dirakam oleh seorang pengguna telefon pintar yang kemudian ditularkan di media sosial.

Ketagihan permainan atas talian menjadi suatu fenomena dahsyat di negara China, dengan kebanyakan remaja sanggup keluar rumah, ponteng sekolah dan meninggalkan kehidupan sosial hanya untuk bermain permainan kegemaran mereka.


KUALA TERENGGANU: Polis Terengganu menahan lima anggota 'Geng Anak Jin' yang aktif dalam kes pecah rumah di sekitar Daerah Marang dan Kuala Terengganu sejak Disember lepas hinggal awal Januari lalu.

Kesemua suspek berjaya ditahan di sekitar Marang bermula 19 Dis hingga 4 Jan lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, ACP Fazlisyam Abdul Majid berkata kesemua suspek berumur 16 hingga 47 tahun dan empat daripadanya adalah lelaki dan seorang wanita berumur 23 tahun.

"Kumpulan ini terbabit dalam sembilan kes di Marang dan satu di sini," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu, di sini, hari ini.

Menurutnya, hasil tangkapan itu, polis berjaya merampas sebuah kamera jenama Canon EOS 5D MARK II, lensa jenama Canon 24-70 dan16-35mm, Speedlite jenama Canon dan satu bateri Canon LP.E6.

Sementara itu, dalam kes berasingan, Fazlisyam berkata, seorang lelaki bersama teman wanitanya, masing-masing berusia 29 tahun, ditahan ketika cuba melarikan kenderaan jenis Honda BRV selepas memecah masuk sebuah rumah di Bukit Payung, Marang, semalam.

Beliau berkata pasangan kekasih itu ditahan di daerah Besut pada jam 1 tengah hari selepas polis menerima maklumat mengenai kejadian itu pada jam 11.51 pagi.

"Semasa tangkapan dilakukan, seorang kanak-kanak perempuan berumur empat tahun yang merupakan anak kepada suspek wanita turut ditemui bersama mereka dan telah diserahkan kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk perlindungan," kata Fazlisyam.

Selain kereta tersebut, polis turut menjumpai laptop jenis Asus, tablet jenis HP, tiga unit telefon bimbit jenama Nokia dan Yes dan notebook jenama Topit dalam kenderaan tersebut.

"Kedua-dua suspek mempunyai rekod lampau yang mana suspek lelaki berkenaan mempunyai tujuh rekod kesalahan dan wanita tersebut mempunyai satu rekod kesalahan lampau serta positif dadah.

"Kesemua kes disiasat mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan yang boleh membawa hukuman penjara maksimum 14 tahun," katanya.

-- BERNAMA


TOKYO: Sebelas terbunuh manakala lima lagi berjaya diselamatkan dalam kebakaran di sebuah pusat kebajikan orang tua di utara Jepun lewat Rabu, lapor stesen penyiaran NHK.

Seramai 16 warga tua tinggal di pusat kebajikan kayu tiga tingkat di Sapporo yang dibayar RM1,300 (36,000 Yen) sebulan, lapor NHK pada Khamis.

Tiga daripada mangsa terselamat berusia antara 50 dan 60 tahun sedang mendapatkan rawatan di hospital.

Pusat kebajikan itu dikendalikan oleh sebuah organisasi di Sapporo yang membantu mereka mendapat bantuan awam dengan menyediakan makanan dan mendapatkan pekerjaan, kata NHK.

Pada bulan Mac 2010, tujuh orang di rumah penjagaan warga tua demensia terbunuh dalam kebakaran di Sapporo, kata agensi berita Kyodo.


SEORANG wanita nekad mengakhiri hidupnya dengan meminum kopi bercampur racun ikan dipercayai akibat cemburu suaminya mempunyai wanita lain.

Mangsa Saminah, 36 tahun ditemui meninggal dunia di dapur rumahnya dalam keadaan mulut berbuih di Desa Kecamatan Wonosalam, Jombang, Timur Jawa Indonesia, semalam.

Kejadian itu disedari suaminya Ardi Siswanto, 39 tahun ketika dia hendak pergi ke bilik air kira-kira pukul 6.30 pagi.

Ardi yang terkejut dengan kejadian itu bertindak membawa isterinya ke hospital dan disahkan meninggal dunia oleh doktor, lapor portal detiknews.

Ketika ditemui, terdapat cawan berisi kopi dan beberapa ketul racun ikan jenis potassium.

Racun itu dipercayai milik suaminya kerana lelaki itu sering memancing ikan menggunakan potassium.

Malah sebelum kejadian itu, berlaku pertengkaran antara Saminah dan suaminya gara-gara Ardi dikatakan mempunyai wanita lain.

Laporan bedah siasat mendapati tiada kesan kecederaan teruk pada anggota badan mangsa yang menjurus kepada pembunuhan.



KUALA LUMPUR: Walaupun jaring keselamatan hampir siap dipasang di Projek Perumahan Rakyat PPR Sri Pantai, namun ada segelintir penduduk yang 'menggunakannya' sebagai tempat pembuangan sampah.

Paket-paket plastik dan tisu kelihatan di celah-celah jaring yang mula dipasang sejak hampir dua minggu lepas.

Tinjauan Astro AWANI mendapati rata-rata penduduk berpuas hati dengan pemasangan jaring tersebut tetapi kecewa dengan sebilangan penduduk yang masih membuang sampah dari tingkat atas.

Salah seorang penduduk, Isa Yatim merasakan jaring tersebut memenuhi keperluan penduduk di sana dari aspek keselamatan namun berpendapat ia kurang sesuai dari aspek kebersihan.

"Memang bagus jaring ini dipasang. Lebih selamat, tetapi ada lagi orang yang buang sampah.

"Jadi, barang-barang seperti tisu bila tersekat di jaring, nampak tidak elok," katanya.

Tambah Isa, penyelesaian lain yang boleh dipertimbangkan adalah dengan membina lapisan konkrit.

"Namun, ini cuma pendapat saya. Terpulanglah kepada pihak berkuasa," katanya.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Penduduk PPR Sri Pantai Tusiah Sino berterima kasih kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) kerana memasang jaring keselamatan tersebut.

"Ini merupakan fasa pertama. Ada lagi yang tidak siap. Namun, kami berterima kasih dengan pemasangan jaring ini.

"Saya berharap agar penduduk selepas ini tidak lagi membuang sampah dari atas dan janganlah gunakan jaring ini sebagai tempat untuk membuang sampah," katanya.

Jaring keselamatan ini dipasang sebagai sebahagian daripada usaha kerajaan mempertingkatkan keselamatan penghuni PPR.

Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dilaporkan berkata, langkah itu adalah bagi memastikan kejadian remaja lelaki maut ditimpa kerusi yang dicampak dari tingkat atas PPR Sri Pantai pada 15 Januari tidak berulang.


GEORGE TOWN: Letih, lemah, serta panas badan.

Itu simptom yang dialami dua pengawal keselamatan warga Nepal yang dimasukkan ke hospital selepas mendakwa minum kopi pra-campuran berperisa durian ketika sedang bertugas.

Sapkota Mangai Prasea, 45 tahun, berkata, dia dan rakannya Bishnu Shrestna, 41 tahun, berkongsi sebungkus minuman itu ketika sedang bertugas di pondok pengawal keselamatan di sebuah bangunan komersial di Pulau Tikus.

Katanya, dalam kejadian kira-kira jam 9.45 pagi Selasa itu, mereka mula rasa pening dan keletihan selepas menghabiskan minuman tersebut sehingga salah seorang daripada mereka pengsan.

“Pada mulanya saya mengalami mabuk-mabuk dan pening kepala. Kemudian, selepas tiga minit, semuanya menjadi gelap,” jelas Sapkota.

Sapkota yang bekerja di Pulau Pinang sejak empat tahun lepas dan fasih berbahasa Malaysia berkata mereka bernasib baik kerana gejala yang dialami itu tidak mengancam nyawa dan mereka semakin pulih sekarang ini.

Bishnu berkata, semasa kejadian, terdapat empat pegawal keselamatan sedang bertugas namun hanya dia dan Sapkota sahaja yang minum air kopi itu  sebelum mengalami gejala berkenaan.

"Saya rasa mahu muntah tapi tidak muntah, dan memang terus rasa letih serta macam hendak pengsan lepas minum air kopi itu. Waktu itu hanya ingat keluarga di Nepal dan mati saja," katanya.

Dia mengucapkan terima kasih kepada rakan sekerja yang terus membawa mereka ke HPP sejurus kejadian itu kerana jika lambat, mungkin keadaan mereka akan lebih teruk.

Mereka ditemui selepas menerima kunjungan daripada Konsul Kehormat Nepal Pulau Pinang, Datuk Huan Cheng Guan di Hospital Pulau Pinang, pada Khamis.

Sementara itu, Huan memaklumkan keadaan kesihatan mereka berdua semakin baik dan dijangka dibenarkan keluar hospital dalam tempoh terdekat.