Pages

Ads 468x60px

Featured Posts

Wednesday, 17 December 2014

TAKKAN BERJAYA KALAU TIADA ?

Ilmu & Ciri2 utk Kejayaan.

KLIK

1) BERANI !
- Berani bercakap
- Berani Kongsi
- Berani Tunjuk
- Berani Gagal
- Berani utk Berjaya

Kalau kita tak berani utk bercerita , bercakap , berkongsi mcmana org nak tau.  Jadi kita kena sampaikqn Info. Masalah org nak terima atau tidak bukan kerjaan kita tapi kerjaan DIA. Kalau kita tidak ada keBeranian itu lupa kan utk Berjaya.

2) Malu
Buang sikap Malu..kerana ianya adalah Perosak No 1 utk anda berlangkah Kejayaan. Malu... nak jumpa org pun malu apatah lagi utk bercerita. Jadi tinggal kan Sikap Malu anda di rumah..dan bawa Keberanian anda Keluar.

3) Buat kesilapan ( Do Ur Mistake )
Kalau takut buat silap..bermakna Kejayaan jugak membuat KESILAPAN utk anda. Law Acttraction ! Kejayaan jugak malu nak singgah kepada anda. Jadi tak perlu takut buat silap. Bukan kes jenayah pun. Kesilapan anda Guru terbaik utk berjaya. Semua org  berjaya bermula dr kesilapan lampau mereka.

Dan Terakhir !!!

4) Believe !!!! Percaya !!
Anda sepatutnya yakin dan percaya yg anda akan berjaya. Kenapa anda memutar kan kepala anda dgn anda rasa " aku tak boleh " , " Susah lah " , aku tak percaya lah bisnes ni " - sebenarnya bukan anda tidak percaya bisnes itu tetapi anda tidak percaya dgn DIRI ANDA sendiri. Itu masalahnya. Kita hari ini Hidup berlandaskan Kepercayaan. Tapi kenapa anda boleh tidak percaya Pada Diri anda sendiri. Kalau dah diri sendiri pun tak percaya , apatah lagi dgn org lain.. so.. Believe Ur Self ! Hebat nya Islam di Muka Bumi ini adalah Kepercayaan ! Anda semua hebat ! Tapi anda sendiri harus Cungkil kehebatan anda !

- Edisi Ilmu -

KLIK

Sunday, 14 December 2014

USAHAWAN GAGAL KERANA ?

KLIK

1. Kenapa ramai usahawan gagal adalah disebabkan ATTITUDE (SIKAP) yang suka menyalahkan orang lain. Bagi mereka, Life is so Easy by blaming others.

2. Kenapa ada orang yang berjaya & ada yang gagal. Ianya terletak kepada bagaimana mereka buat KEPUTUSAN.

3. Tanda orang yang berjaya, mereka sentiasa BERSEDIA. Be Prepared. Ini kerana, kebarangkalian untuk berjaya adalah lebih tinggi jika kita bersedia.

4. Jika seseorang itu buat sesuatu dengan bersungguh-sungguh, Insyaallah semua yang benda yang dia buat pasti bersungguh-sungguh. How you do anything, Is how you do Everything.

5. Orang yang berjaya, hatinya luas. Bukan kecil yang suka sentap & merajuk.

6. Sebelum nak labur banyak wang dalam perniagaan, fokuskan untuk banyakkan pelanggan dahulu. Jangan terus buka wisma jika pelanggan masih sedikit. Ingat, fokus untuk ramaikan pelanggan dahulu.

7. Orang yang berjaya, apabila mereka mulakan sesuatu, mereka akan akan lakukan dengan terbaik sehingga habis. Orang gagal pula sebaliknya.

8. Orang yang berjaya, mereka pantas buat KEPUTUSAN, Serius dengan apa yang mereka buat & sentiasa berikan 100% komitmen.

9. Untuk orang suka beli produk kita, kita perlu sukakan Allah terlebih dahulu. Cari keberkatan.

10. Untuk jadi orang yang berjaya, perlu berkawan dengan orang yang lebih berjaya.

11. Formula untuk berjaya, TUKAR kawan.

12. Orang yang berjaya sikapnya berbeza. Mereka tak suka komplen. Mentaliti & kesabarannya pun berbeza.

13. Orang berjaya pantas buat keputusan & tindakan. Mereka tak terhegeh-hegeh & mereka percaya terhadap apa yang mereka ingin lakukan.

14. Orang berjaya sanggup labur duit untuk berjaya.

15. Orang berjaya suka bina NETWORKING. Anda adalah siapa kawan anda. Untuk hidup berubah, Upgrade kawan anda. Copy successful person, you’ll be successful.

16. Orang berjaya sudah buat keputusan awal untuk mereka berjaya.

17. Orang berjaya tidak bertangguh. Fast action fast result. Now or Never. Bisnes adalah tentang kepantasan. It’s all about SPEED.

18. Orang berjaya tidak hiraukan kutukan orang lain.

19. Orang berjaya selalu FOKUS. Fokus 1 produk, fokus 1 masalah. Bisnes wujud sebab adanya masalah. Di mana ada masalah di situ ada peluang.

20. Orang berjaya konsisten & persisten dalam apa yang mereka nak capai.

21. Jika kita nak capai satu benda yang kita tak pernah capai, kita kena berani buat perkara yang kita tak pernah buat.

Jika diperhatikan, kebanyakan tips di atas adalah berkenaan dengan Attitude (sikap). Ini kerana untuk membina bisnes bukanlah suatu proses yang sukar jika dibandingkan dengan proses membina sikap untuk menjadi usahawan berjaya.

KLIK

Saturday, 13 December 2014

FAKTA HARI SABTU

FAKTA HARI SABTU
*********************
24 juta rakyat Malaysia memiliki telefon bimbit.
tetapi 9 juta daripadanya tidak tahu menetapkan ‘setting’

Kalau setakat pakai telefon biasa, tapi tak reti nak setting ok la jugak.

Tapi kalau guna smart phone, tak reti setting gak… er...er..er.. krik.krik.krik.krik

Sumber : MCMC

KLIK

#toneexcelcrew
#ToneExcelGerilla

Thursday, 4 December 2014

TAHUKAH HIKMAHNYA SAKIT?

PERKONGSIAN PAGI INI. HIKMAHNYA SAKIT.
KLIK
Allah memberi kita sakit, sesuai dengan daya tahan hambaNya, dan banyak hikmahnya, bukti:

1) Sakit itu Zikrullah. Bukti: Mereka yang diuji dengan sakit, lebih sering menyebut nama Allah berbanding di waktu sihatnya.

2) Sakit itu Istighfar. Bukti: Kita akan mudah teringat akan dosa ketika sakit sehingga lisan mudah untuk memohon ampun.

3) Sakit itu juga Muhasabah. Orang yang sakit akan lebih banyak waktu merenung diri dalam sepi, menghitung-hitung bekal untuk kembali.

4) Sakit itu Jihad. Orang yang sakit tidak boleh menyerah kalah, diwajibkan untuk berikhtiar demi kesembuhan.

5) Sakit itu Ilmu. Sakit akan membuat kita memeriksa dan mencari ilmu untuk tidak mudah sakit.

6) Sakit itu juga Nasihat. Yang sakit selalu suka menasihati yang sihat agar jaga diri. Yang sihat menasihati yang sakit agar bersabar.

7) Sakit itu Silaturrahim. Keluarga yang jarang datang jengok akan datang menziarahi, penuh senyum dan rindu mesra dan dapat buah tangan lagi.

8) Sakit itu gugur dosa. Anggota badan yg sakit akan mendapat penyucian.

9) Sakit itu Mustajab Doa. Imam As-Suyuthi keliling kota mencari orang yang sakit agar mendoakannya dan kita juga selalu begitu.

10) Sakit itu menyusahkan Syaitan. Diajak maksiat tak mahu dan tak mampu, malah disesalinya.

11) Sakit itu sedikit tertawa dan banyak menangis. Satu sikap keinsafan yang di sukai Rasulullah saw dan makhluk di langit.

12) Sakit meningkatkan kualiti ibadah. Rukuk sujud kita lebih khusyuk, Tasbih Istighfar lebih sangat. Tahyat juga jadi lebih lama.

13) Sakit itu memperbaiki akhlak. Kesombongan terkikis, Sifat tamak dipaksa tunduk, Peribadi akan jadi santun, lembut dan tawadhu.

14) Sakit mengingatkan kita akan Mati,
Membuatkan kita sentiasa beringat untuk menghadapinya.

Semoga perkongsian pagi ini bermunafa'at.. Ayuh Zikir, fikir, syukur & sabar...
KLIK

Permohonan Dan Kemaskini BR1M 2015 Online

Permohonan baharu Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2015 / BR1M 4.0 dan kemaskini maklumat BR1M bagi penerima sedia ada boleh dibuat mulai 1 Disember 2014 sehingga 31 Disember 2014.

Penerima BR1M sedia ada tidak perlu mendaftar sekali lagi, sebaliknya hanya perlu mengemaskini maklumat peribadi termasuk alamat terkini, maklumat ahli keluarga dan akaun bank
 (jenis akaun yang dibenarkan ialah akaun simpanan atas nama pemohon sahaja).

Cara memohon dan kemaskini BR1M
Proses permohonan baharu BR1M dan pengemaskinian maklumat BR1M boleh dibuat secara online melalui portal rasmi BR1M Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia (LHDNM) iaitu di alamat:



https://ebr1m.hasil.gov.my

Proses itu juga boleh dibuat secara manual dengan menggunakan Borang Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2015 (BK-01) atau Borang Kemas Kini. Borang yang siap diisi boleh dikembalikan ke mana-mana cawangan atau Pusat Khidmat Hasil atau Pusat Transformasi Bandar (UTC) LHDNM atau pejabat daerah.
Kegagalan menghantar permohonan atau mengemaskini BR1M 2015 sehingga tarikh tutup 31 Disember 2014 akan menyebabkan permohonan tidak diproses.

Tarikh pembayaran BR1M 2015
Pembayaran BR1M 2015 kepada penerima di bawah kategori individu/bujang akan dibuat  bermula 28 Januari 2014, manakala pembayaran kepada penerima di bawah kategori isi rumah akan dibuat secara berperingkat tiga kali setahun iaitu pada 28 Januari, 28 Mei dan 28 September 2015.

Semakan keputusan BR1M
Sila layari Semakan Status Permohonan BR1M (Bantuan Rakyat 1Malaysia)untuk panduan semakan status permohonan BR1M.
Talian Bantuan
Pemohon atau penerima yang mempunyai pertanyaan boleh menghubungi talian bebas tol 1800-88-2716 (LHDNM) atau 03-8882 4565/4566 (Kementerian Kewangan) ataupun emel ke br1m@treasury.gov.my
 

Blog Archive

About