TN50 ialah (Transformasi Nasional 2050)



TN50, atau Transformasi Nasional 2050, merupakan satu inisiatif pembangunan negara yang merangkumi tahun 2020 hingga 2050.

Inisiatif ini akan dipacu oleh matlamat dan sasaran yang jelas selama 30 tahun, yang akan dibangunkan melalui proses perundingan dalam fasa persediaan dari tahun 2017 hingga 2019.

Matlamat dan sasaran yang digariskan dalam dokumen dasar TN50 bakal diterbitkan pada awal tahun 2020.

TN50 merupakan satu inisiatif pembangunan negara jangka panjang. Sebagai sebahagian daripada persediaan dan tahap pembangunan TN50,

Perdana Menteri Malaysia Dato' Sri Najib Tun Razak telah memberi mandat kepada Kementerian Belia dan Sukan untuk memulakan proses dengan menerajui ‘Perbicangan TN50’,

siri penglibatan dan aktiviti-aktiviti wacana yang bertujuan untuk mencetuskan aspirasi rakyat serta menentukan bidang untuk transformasi termasuk ekonomi, kemasyarakatan, kebudayaan dan alam sekitar.

Peringkat persediaan 2017-2019 akan menyaksikan aktiviti-aktiviti lain yang berkaitan dengan pembangunan dokumen dasar TN50 seperti penglibatan dengan pihak yang berkepentingan dasar, pakar-pakar domain dan pemimpin dalam bidang-bidang tertentu.


Zaman sekarang ni, jual aiskrim secara parttime pun boleh jana antara RM2,000 hingga RM5,000 sebulan. Kalau usaha lebih lagi.. insyallah boleh dapat lebih daripada tu..


Buat part time ni, maksudnya.. hanya menjual pada hari Sabtu-Ahad sahaja... time-time cuti hujung minggu.





Tak percaya? Percayalah.... ini beberapa bukti mereka yang telah berjaya jana ribuan ringgit secara part time, dengan hanya menjual aiskrim sahaja pada hari sabtu dan ahad!



Apa Rahsianya?

Mestilah ada rahsia!

Pertama sekali....  kena tahu macam mana nak buat aiskrim?

Kedua.....  kena tahu kat mana nak jual aiskrim tersebut? Orang kata.. tempat "lubuk"... kalau tahu lubuk ni.. insyallah boleh jual sampai RM10,000 macam kawan kita kat atas tu!

Ini Rahsianya!

Berita baik! Rahsia tersebut kini telah di dedahkan oleh anak "Jutawan Senyap Malaysia", iaitu saudara Afiq Rusly.

Beliau telah menulis ilmu bisnes aiskrim ini secara lengkap di dalam sebuah ebook yang berjudul "Bisnes Aiskrim".

Kalau  berminat untuk mengetahui ilmu serta rahsia bisnes aiskrim ini... klik sahaja link dibawah!

KLIK SINI


Siapa sangka? Hanya dengan jual air buah sahaja, brader ni boleh untung sehingga RM7k sebulan!

Lebih menarik lagi, dia cuma jual di satu tempat sahaja! Bukannya ada cawangan atau stall di banyak tempat!

Lagi pelik.. dia cuma jual 3 balang air je!

Pelik tak pelik!?

Mesti ada teknik & strategi rahsia macam mana dia boleh untung sebegitu banyak dengan hanya menjual 3 balang air di satu tempat sahaja!

Berita menariknya! Selain berniaga air.. brader ni juga rajin menulis!
Jadi, dia dah tulis sebuah ebook yang menceritakan pengalaman dia berniaga air selama 10 tahun!


Macam-macam dia cerita dalam ebook tu... dari start cara nak mohon tapak niaga! cara nak pilih lokasi niaga! cara nak buat air yang sedap! cara nak tarik pelanggan!  Semuanya dia cerita..

Kalau  berminat nak tahu cerita serta pengalaman brader ni!....

boleh lawati website dibawah...  klik je link dibawah ni!

KLIK



Sebelum ini, saya ada post tentang seorang brader yang peroleh untung lebih RM7,000 dengan hanya  berniaga air jus buah-buahan di bazar  ramadhan.



Selepas itu, saya banyak terima email yang bertanyakan tentang berapakah modal yang diperlukan jika mahu menjalankan perniagaan tersebut?

Baiklah, untuk tidak menghampakan, disini saya kongsikan anggaran kos secara kasar untuk memulakan perniagaan air balang!

ANGGARAN KOS PERMULAAN!
----------------------------------------------

Berikut adalah anggaran kasar kos untuk memulakan bisnes air balang..

- 1 unit kanopi 10 x10 : RM150

- 1 set meja pasar malam : RM100 (maksima)

- 3-4 balang air : RM120-130 (per balang)

- 2 kerusi : RM 10-RM20

- 1 alas meja : RM30-RM40

- 1 senduk air gula: RM10 (maksima)

- 1 unit bekas duit : Guna tin milo/susu/Tupperware-percuma

- 1 unit bekas air gula: RM5-10

- 1 pek plastik bungkus Air 7x10 atau 8x12: RM4 – 8(Per pack )

- Tali pengikat air/Getah pengikat: (RM5)

- 4 senduk/penceduk air balang: (RM6-10 per unit/free jika beli sekali dengan balang)

- 1 dozen Straw: RM 5-6

- Plastik bungkus (untuk pelanggan bawa air yang telah dibeli)

Jumlah keseluruhan untuk kos pemulaan adalah sekitar RM1,000

.
BERAPA PULA MODAL HARIAN?
----------------------------------------------
Kos untuk membeli bahan-bahan membuat air seperti buah-buahan dan kiub ais adalah sekitar RM20 bagi setiap balang. Ianya bergantung kepada jenis air yang anda mahu jual!

Kalau jual air soya.. modal tak sampai RM10.


POTENSI JUALAN & UNTUNG?
----------------------------------------------
Katakan anda jual 5 balang air = modal harian sekitar RM100 sehari.

Setiap balang air yang bersaiz 33 liter, boleh dapat 27 bungkus air. Dan setiap bungkus dijual dengan harga RM3.

Jadi, jualan sehari.. RM3 X 27 bungkus X 5 balang = RM405

Tolak modal harian... RM405 - RM100 = RM305

Sekarang.. darab pula dengan 25 hari berniaga di bazar (lagi 5 hari sebab malas / nak balik kampung atau hari hujan)...

RM305 X 25hari = RM7,625

UNTUNG = RM7,000 beb sebulan!


BAGAIMANA?

Jika  berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang bisnes air balang ini!
boleh klik link di bawah!

KLIK SINI


Assalammualaikum

Sedar tak sedar, tinggal beberapa  bulan sahaja lagi untuk kita sampai ke bulan Ramadhan.

"Semoga kita dipanjangkan usia agar dapat bertemu bulan Ramadhan pada tahun ini."

Dan seperti biasa, bila tiba bulan Ramadhan nanti, ramai yang akan cuba untuk menjana pendapatan tambahan atau sampingan dengan cara berniaga.

Kalau anda ada terfikir untuk buat apa-apa projek sampingan pada bulan Ramadhan nanti.... inilah waktunya untuk anda mulakan langkah.

Maklumlah, pada waktu ini, sudah ada beberapa tempat yang akan mula membuka pendaftaran untuk sewa tapak bagi bazar ramadhan nanti. Lebih-lebih lagi bagi tempat yang HOT! Memang kena cepat, kalau lambat hantar borang permohonan tapak.. memang melepaslah jawabnya.

Jadi... anda sudah ada terfikir untuk buat apa-apa projek sampingan?

Jika belum ada.... saya nak cadangkan anda buat projek bisnes air balang.
Bisnes air balang ni memang sudah sebati dengan bazar ramadhan.

Pergi mana-mana bazar ramadahan, mesti ada orang jual air balang.
Sebab apa?... Sebab air balang ni memang ada permintaan...dan memang orang cari di bazar ramadhan. Tambahan lagi bila cuaca tengah panas dan haus.. memang berebut orang beli!

Jadi, bila jual air balang ini...memang tidak timbul persoalan.. "Ada ke orang nak beli?"
Sebab, memang mesti ada orang yang akan beli.

Persoalan yang lebih utama ialah... "Ada ke orang nak beli dari aku?"

Maklumlah, nak buat bisnes air balang ini tidak perlukan modal yang besar, biasanya sekitar RM1,000 sahaja sudah mencukupi. Sebab itu ramai juga peniaga yang cuba menjual air balang.

Maka, wujudlah sedikit persaingan antara peniaga!

Hah! Maka disinilah anda perlukan ilmu & strategi jika mahu berniaga air balang!
Macam mana nak tarik pelanggan untuk membeli air dari anda?
Apa kelebihan air anda berbanding air orang lain?
Air apa yang paling ramai orang suka dan paling laris untuk dijual?

Benda-benda tu semua kena tahu....
Kalau tak tahu.. kenalah cari ilmu dan belajar!.

Berita baiknya!
Ada brader ni sudi berkongsi ilmu dan strategi yang dia gunakan di dalam menjual air balang di bazar ramadhan.

Tahun ini dah masuk tahun ke-10 dia menjual air balang!
Tahun lepas, untung dia berniaga air balang di bazar ramadhan, Alhamdulillah.. dapat RM7,000 lebih.

Malah, ramai juga peniaga yang amalkan ilmu & strategi brader ini.. habis licin air balang yang mereka jual!

Kalau anda nak tahu macam mana brader ini jual air balang di bazar ramadhan sampai boleh untung besar.. anda boleh klik link dibawah..!

KLIK SINI

Jumpa disana!


Dalam Poket Hanya Ada RM5, Tapi Lelaki Ini Sedekah Kepada Orang Memerlukan.. Selepas Itu Ini Terjadi..

Seronoknya dapat kerja yang gajinya besar. Bukan macam abam ni dapat gaji dalam masa lima minit je rasa kaya lepas dah bayar duit kereta, bil api air, duit internet.. Eh macam-macam lagi la kalau nak senaraikan jadi panjang lebar pula nanti. Hujung bulan je mesti sengkek nak makan pun fikir dua tiga kali.

Tapi bak kata orang rezeki dan duit boleh dicari. Macam kisah yang dikongsikan oleh seorang individu ni, dia hanya ada RM5 sahaja dalam poketnya. Isterinya yang sarat mengandung mengidam nasi ayam harga RM4.50. Dalam kepalanya tinggal lah 50 sen. Nasib baik kat rumah ada maggi. Nak dijadikan cerita, dengan kuasa Allah S.W.T. …

Kisah duit RM5 yang penuh pengajaran

Nampak orang lebih memerlukan RM5 itu

Sedang nak balik ke rumah tiba-tiba nampak orang tengah susah

Beri sedekah, Allah bagi kita lebih lagi

Sumber: Facebook / ohbulan

ANDA Sudah Cuba Serunding Kami ?
Jangan Bertangguh Lagi!
Nikmati Sehingga Kunyahan Terakhir!
.
Peneman Makan No.1 Anda
.
HOTLINE 24/7 : 011-28068101
.
LIKE : www.facebook.com/serundingikanbilismerecikofficial
.
BLOG : sibmo4u.blogspot.com

Syarikat telekomunikasi, Maxis Bhd kehilangan sejuta pelanggan bagi tahun 2015. Bagi tempoh awal tahun 2016, lebih dari 400,000 pelanggannya beralih arah ke rangkaian telekomunikasi yang lain.

Meskipun mencatatkan peningkatan pendapatan dalam tempoh tiga bulan pertama 2016, tindakan pelanggan memilih untuk tidak menggunakan khidmat Maxis mungkin akan menjadi pengajaran kepada mereka agar lebih berhati-hati dalam menjaga perkhidmatan dan perhubungan dengan pelanggan.

Lapor Free Malaysia Today, sebahagian besar pelanggan yang meninggalkan Maxis pada tahun ini berkaitan dengan insentif data internet yang disediakan syarikat untuk pelanggan baharu MAXISone tetapi tidak terpakai untuk pelanggan lama.

Berdasarkan laporan suku tahunan Maxis Berhad, pada suku pertama tahun 2015, Maxis mencatatkan peningkatan 9 juta pengguna. Namun, jumlah itu menurun kepada 9.5 juta pengguna dalam tempoh yang sama pada 2016.

Walaupun ramai pelanggannya beralih ke rangkaian lain, Maxis masih mencatat peningkatan pendapatan RM484 juta bagi tiga bulan pertama 2016 berbanding RM477 juta untuk tempoh yang sama pada 2015, hasil pengurangan operasi syarikat.

Menurut penganalisis, tindakan Maxis yang terlalu lambat memberi reaksi terhadap perubahan pasaran semasa menyebabkan pesaingnya seperti DiGi dan Celcom telah menawarkan pelan yang lebih murah. Manakala syarikat telco kecil seperti UMobile dan Tunetalk telah mengambil peluang ‘memakan’ pasaran Maxis.

“Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, Maxis seperti leka. Syarikat ini terlalu yakin dan selesa serta menganggap pelanggan akan sentiasa bersama mereka,” kata ketua sebuah firma sekuriti di Kuala Lumpur.

Kehilangan pelanggan Maxis itu merupakan kemenangan yang besar bagi pesaingnya. Sebagai contoh, suku pertama tahun 2015, pelanggan baru DiGi Telecommunications Sdn Bhd meningkat sebanyak 450,000 pelanggan, sementara Maxis kehilangan 377,000 pelanggannya.

Sumber : freemalaysiatoday

Berminat Buat Duit Dengan Serunding Ikan Bilis Merecik ?

Kami mencari AGEN di seluruh Negeri,

Berminat?

Maklumat lanjut,

Whatsapp 011-28068101 (Ajiem)

"Rezeki dari anda, untuk anda"

www.facebook.com/serundingikanbilismerecikofficial

DIJAMIN MERECIK !
.
Nasi Panas di makan bersama serunding ikan bilis merecik untuk PEMBUKA Selera ANDA !
.
Peneman Makan No.1 Di Malaysia
.

Assalamualaikum semua.
.
Kepakaran saya ialah membantu orang ramai untuk mendapatkan Serunding Ikan Bilis Yang Enak, Lazat & Berkualiti serta Halal.
.
Saya ada menyediakan Serunding Ikan Bilis Merecik.
.
Home Made( kualiti premium pada harga mampu milik )
.
Postage / Cod di sediakan SM / SS.
.
Jika Berminat Untuk Cuba Serunding ini boleh Whatsapp

01118068101
Agen SIBMO

LIKE FAN PAGE Serunding Ikan Bilis Merecik Official