Serangan panik adalah serangan yang berlaku secara luar kawal dan juga secara tiba-tiba. Panik sebenarnya bukan sesuatu yang berbahaya. Namun perubahan fisiologi dan metobolisma badan terhadap panik boleh mengakibatkan kejadian tidak diingini. Panik sering terjadi kepada wanita, tetapi lelaki juga boleh mengalami serangan panik.




Tidur perkataan yang mudah disebut dan dilakukan bagi sesetengah orang. Ia adalah terapi paling mujarab untuk merehatkan minda dan badan selepas seharian memerah keringat.

Keperluan asas ini adalah tuntutan biologi untuk terus hidup dengan sempurna. Seseorang yang kekurangan waktu tidur cenderung mengalami kesan mengantuk. Tanpa disedari, mengantuk bukan sahaja terjadi berikutan waktu tidur tidak mencukupi, malah disebabkan gangguan ketika tidur.




Ramai kanak-kanak autisme tidak didiagnosis dengan masalah perkembangan kompleks ini sehingga mereka berusia sekurang-kurangnya empat tahun atau lebih menyebabkan tanda autisme gagal dikenal pasti di peringkat awal.
Mengesan autisme seawal mungkin adalah penting kerana kajian menunjukkan intervensi dilakukan terhadap kanak-kanak autisme selepas pemeriksaan awal menghasilkan keputusan lebih baik dari segi pembelajaran, komunikasi dan kemahiran sosial berbanding mereka yang dikesan lewat.



Seseorang cenderung menghidap sindrom metabolik jika dia mengalami kegemukan abdomen iaitu lebihan lemak di sekeliling perut dan abdomen serta diikuti dua lagi daripada mana-mana empat faktor risiko.

Empat faktor risiko itu ialah menghidap tekanan darah tinggi, kenaikan kadar gula dalam darah, kenaikan tahap trigliserida (TG) atau lemak dalam darah dan mengalami pengurangan lemak baik atau kolesterol lipoprotein berdensiti tinggi (HDL) dalam darah.

Walaupun ramai mengalami sindrom metabolik tetapi kebanyakan mereka tidak tahu mengenainya. Apapun, sindrom metabolik boleh dikawal sebahagian besarnya dengan mengubah gaya hidup. Ini kerana, kegemukan yang menjadi punca gangguan metabolisme disebabkan pengambilan makanan tidak seimbang dan kurang melakukan aktiviti fizikal yang mengeluarkan peluh seperti senaman dan bersukan.

Pakar mendakwa sindrom metabolik menjadi lazim disebabkan kenaikan kadar penghidap obesiti atau berat badan berlebihan terutama kegemukan abdomen iaitu lebihan lemak pada kawasan perut berbanding tempat lain di badan.

Namun, menyingkirkan lebihan lemak yang terkumpul dan menebal di sekitar perut dan pinggang serta bahagian lain seperti bawah lengan dan paha bukan sesuatu yang mudah dan kadangkala boleh mendatangkan kekecewaan. Ini kerana, kebanyakan kita masih menghadapi masalah membuang lemak biarpun melakukan pelbagai jenis senaman sama ada ringan atau berat termasuk mengawal pemakanan.

Masalah sukar menyingkirkan lebihan lemak yang degil walaupun pelbagai usaha dilakukan itu juga secara tidak langsung memberikan tekanan kepada mereka kerana pada masa sama bonjolan lemak turut mempengaruhi penampilan sehingga menjejaskan keyakinan diri.




Kemurungan adalah sejenis penyakit mental yang banyak berlaku dalam kalangan masyarakat tetapi kurang didiagnosis sehinggalah pesakit menjadi teruk dan memerlukan rawatan rapi. Berdasarkan anggaran terkini Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), lebih 300 juta penduduk dunia kini hidup dalam kemurungan dan ia adalah peningkatan sebanyak 18 peratus antara 2005 hingga 2015.

Seriusnya masalah kemurungan ketika ini mendorong WHO mengisytiharkan bahawa penyakit mental terbabit sebagai punca utama bagi keadaan kurang sihat dan hilang upaya di seluruh dunia. Kurang sokongan terhadap mereka dengan masalah mental, ditambah takut dan stigma, ia mencegah kebanyakan pesakit daripada menerima rawatan yang diperlukan untuk sembuh dan meneruskan kehidupan dengan sihat dan produktif.

Anggaran terbaru mengenai penghidap kemurungan itu dikeluarkan WHO bersempena Hari Kesihatan Sedunia yang disambut 7 April lalu dengan tema Kemurungan: Marilah Bincang dan ia juga menjadi fokus utama kempen kesihatan sepanjang tahun. Matlamat keseluruhan kempen ini adalah lebih ramai penghidap kemurungan perlu dibantu walaupun di mana mereka berada.

Pengarah Jabatan Kesihatan Mental dan Penyalahgunaan Dadah WHO, Dr Shekhar Saxena berkata, satu daripada langkah utama dalam kempen kesihatan mental itu adalah menangani isu-isu berkaitan prejudis dan diskriminasi.



Kegagalan jantung adalah serius apabila organ penting ini tidak dapat mengepam darah yang membawa oksigen dan nutrien penting yang cukup ke seluruh badan disebabkan otot jantung lemah. Masalah jantung ini bukan bermaksud organ ini berhenti berfungsi, sebaliknya ia tidak dapat bekerja dengan baik bagi memenuhi keperluan badan terutama ketika aktiviti fizikal.

Masalah jantung ini dialami individu dalam semua peringkat umur, namun risiko ia kerap berlaku seiring dengan pertambahan usia. Dianggarkan satu peratus berlaku dalam kalangan mereka berusia bawah 65 tahun, peningkatan kepada tujuh hingga lapan peratus pada usia 75 hingga 84 tahun dan 15 peratus dalam kalangan usia lebih 85 tahun.


Kerala: Seorang wanita dipuji kerana keberaniannya memotong kemaluan seorang lelaki yang didakwa mahu memperkosanya.

Pegawai berkata, seorang sami mencabul wanita berusia 23 tahun itu sejak beberapa tahun lalu sebelum mangsa bertindak memotong kemaluannya dengan pisau yang disembunyikan di bawah bantalnya.

Wanita itu memberitahu polis, dia bertindak demikian selepas tidak tahan diperkosa sepanjang lima tahun lalu.

No.5 paling Penting tau,



10 perkara asas yang boleh anda amalkan untuk membentuk perniagaan affiliate yang menguntungkan :-




1.Memilih satu niche.

Jangan pilih satu produk tetapi pilih satu niche. Dalam banyak-banyak niche yang ada di pasaran, anda pilih satu niche yang lekat di jiwa anda. Rezeki tidak hanya ada pada niche make money online sahaja kerana terdapat banyak lagi niche yang boleh memberi keuntungan kepada anda seperti niche keluarga, niche pendidikan seks dan niche perkahwinan.Kunci di sini adalah anda memilih hanya satu niche bagi permulaan perniagaan anda supaya anda boleh fokus dengan segala kaedah pemasaran yang ada.


2.Mencari produk affiliate yang bermutu tinggi.

Untuk berjaya dalam perniagaan internet, anda perlu memilih dan mempromosi produk yang berkualiti tinggi. Produk yang berkesan dan berkualiti tinggi akan memberi tanggapan yang baik pada para pelanggan. Jadi, potensi untuk anda menghasilkan jualan adalah tinggi. Jangan tersilap langkah dan memilih produk yang menipu.

TN50 ialah (Transformasi Nasional 2050)



TN50, atau Transformasi Nasional 2050, merupakan satu inisiatif pembangunan negara yang merangkumi tahun 2020 hingga 2050.

Inisiatif ini akan dipacu oleh matlamat dan sasaran yang jelas selama 30 tahun, yang akan dibangunkan melalui proses perundingan dalam fasa persediaan dari tahun 2017 hingga 2019.

Matlamat dan sasaran yang digariskan dalam dokumen dasar TN50 bakal diterbitkan pada awal tahun 2020.

TN50 merupakan satu inisiatif pembangunan negara jangka panjang. Sebagai sebahagian daripada persediaan dan tahap pembangunan TN50,

Perdana Menteri Malaysia Dato' Sri Najib Tun Razak telah memberi mandat kepada Kementerian Belia dan Sukan untuk memulakan proses dengan menerajui ‘Perbicangan TN50’,

siri penglibatan dan aktiviti-aktiviti wacana yang bertujuan untuk mencetuskan aspirasi rakyat serta menentukan bidang untuk transformasi termasuk ekonomi, kemasyarakatan, kebudayaan dan alam sekitar.

Peringkat persediaan 2017-2019 akan menyaksikan aktiviti-aktiviti lain yang berkaitan dengan pembangunan dokumen dasar TN50 seperti penglibatan dengan pihak yang berkepentingan dasar, pakar-pakar domain dan pemimpin dalam bidang-bidang tertentu.


Zaman sekarang ni, jual aiskrim secara parttime pun boleh jana antara RM2,000 hingga RM5,000 sebulan. Kalau usaha lebih lagi.. insyallah boleh dapat lebih daripada tu..


Buat part time ni, maksudnya.. hanya menjual pada hari Sabtu-Ahad sahaja... time-time cuti hujung minggu.





Tak percaya? Percayalah.... ini beberapa bukti mereka yang telah berjaya jana ribuan ringgit secara part time, dengan hanya menjual aiskrim sahaja pada hari sabtu dan ahad!



Apa Rahsianya?

Mestilah ada rahsia!

Pertama sekali....  kena tahu macam mana nak buat aiskrim?

Kedua.....  kena tahu kat mana nak jual aiskrim tersebut? Orang kata.. tempat "lubuk"... kalau tahu lubuk ni.. insyallah boleh jual sampai RM10,000 macam kawan kita kat atas tu!

Ini Rahsianya!

Berita baik! Rahsia tersebut kini telah di dedahkan oleh anak "Jutawan Senyap Malaysia", iaitu saudara Afiq Rusly.

Beliau telah menulis ilmu bisnes aiskrim ini secara lengkap di dalam sebuah ebook yang berjudul "Bisnes Aiskrim".

Kalau  berminat untuk mengetahui ilmu serta rahsia bisnes aiskrim ini... klik sahaja link dibawah!

KLIK SINI


Siapa sangka? Hanya dengan jual air buah sahaja, brader ni boleh untung sehingga RM7k sebulan!

Lebih menarik lagi, dia cuma jual di satu tempat sahaja! Bukannya ada cawangan atau stall di banyak tempat!

Lagi pelik.. dia cuma jual 3 balang air je!

Pelik tak pelik!?

Mesti ada teknik & strategi rahsia macam mana dia boleh untung sebegitu banyak dengan hanya menjual 3 balang air di satu tempat sahaja!

Berita menariknya! Selain berniaga air.. brader ni juga rajin menulis!
Jadi, dia dah tulis sebuah ebook yang menceritakan pengalaman dia berniaga air selama 10 tahun!


Macam-macam dia cerita dalam ebook tu... dari start cara nak mohon tapak niaga! cara nak pilih lokasi niaga! cara nak buat air yang sedap! cara nak tarik pelanggan!  Semuanya dia cerita..

Kalau  berminat nak tahu cerita serta pengalaman brader ni!....

boleh lawati website dibawah...  klik je link dibawah ni!

KLIK



Sebelum ini, saya ada post tentang seorang brader yang peroleh untung lebih RM7,000 dengan hanya  berniaga air jus buah-buahan di bazar  ramadhan.



Selepas itu, saya banyak terima email yang bertanyakan tentang berapakah modal yang diperlukan jika mahu menjalankan perniagaan tersebut?

Baiklah, untuk tidak menghampakan, disini saya kongsikan anggaran kos secara kasar untuk memulakan perniagaan air balang!

ANGGARAN KOS PERMULAAN!
----------------------------------------------

Berikut adalah anggaran kasar kos untuk memulakan bisnes air balang..

- 1 unit kanopi 10 x10 : RM150

- 1 set meja pasar malam : RM100 (maksima)

- 3-4 balang air : RM120-130 (per balang)

- 2 kerusi : RM 10-RM20

- 1 alas meja : RM30-RM40

- 1 senduk air gula: RM10 (maksima)

- 1 unit bekas duit : Guna tin milo/susu/Tupperware-percuma

- 1 unit bekas air gula: RM5-10

- 1 pek plastik bungkus Air 7x10 atau 8x12: RM4 – 8(Per pack )

- Tali pengikat air/Getah pengikat: (RM5)

- 4 senduk/penceduk air balang: (RM6-10 per unit/free jika beli sekali dengan balang)

- 1 dozen Straw: RM 5-6

- Plastik bungkus (untuk pelanggan bawa air yang telah dibeli)

Jumlah keseluruhan untuk kos pemulaan adalah sekitar RM1,000

.
BERAPA PULA MODAL HARIAN?
----------------------------------------------
Kos untuk membeli bahan-bahan membuat air seperti buah-buahan dan kiub ais adalah sekitar RM20 bagi setiap balang. Ianya bergantung kepada jenis air yang anda mahu jual!

Kalau jual air soya.. modal tak sampai RM10.


POTENSI JUALAN & UNTUNG?
----------------------------------------------
Katakan anda jual 5 balang air = modal harian sekitar RM100 sehari.

Setiap balang air yang bersaiz 33 liter, boleh dapat 27 bungkus air. Dan setiap bungkus dijual dengan harga RM3.

Jadi, jualan sehari.. RM3 X 27 bungkus X 5 balang = RM405

Tolak modal harian... RM405 - RM100 = RM305

Sekarang.. darab pula dengan 25 hari berniaga di bazar (lagi 5 hari sebab malas / nak balik kampung atau hari hujan)...

RM305 X 25hari = RM7,625

UNTUNG = RM7,000 beb sebulan!


BAGAIMANA?

Jika  berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang bisnes air balang ini!
boleh klik link di bawah!

KLIK SINI


Assalammualaikum

Sedar tak sedar, tinggal beberapa  bulan sahaja lagi untuk kita sampai ke bulan Ramadhan.

"Semoga kita dipanjangkan usia agar dapat bertemu bulan Ramadhan pada tahun ini."

Dan seperti biasa, bila tiba bulan Ramadhan nanti, ramai yang akan cuba untuk menjana pendapatan tambahan atau sampingan dengan cara berniaga.

Kalau anda ada terfikir untuk buat apa-apa projek sampingan pada bulan Ramadhan nanti.... inilah waktunya untuk anda mulakan langkah.

Maklumlah, pada waktu ini, sudah ada beberapa tempat yang akan mula membuka pendaftaran untuk sewa tapak bagi bazar ramadhan nanti. Lebih-lebih lagi bagi tempat yang HOT! Memang kena cepat, kalau lambat hantar borang permohonan tapak.. memang melepaslah jawabnya.

Jadi... anda sudah ada terfikir untuk buat apa-apa projek sampingan?

Jika belum ada.... saya nak cadangkan anda buat projek bisnes air balang.
Bisnes air balang ni memang sudah sebati dengan bazar ramadhan.

Pergi mana-mana bazar ramadahan, mesti ada orang jual air balang.
Sebab apa?... Sebab air balang ni memang ada permintaan...dan memang orang cari di bazar ramadhan. Tambahan lagi bila cuaca tengah panas dan haus.. memang berebut orang beli!

Jadi, bila jual air balang ini...memang tidak timbul persoalan.. "Ada ke orang nak beli?"
Sebab, memang mesti ada orang yang akan beli.

Persoalan yang lebih utama ialah... "Ada ke orang nak beli dari aku?"

Maklumlah, nak buat bisnes air balang ini tidak perlukan modal yang besar, biasanya sekitar RM1,000 sahaja sudah mencukupi. Sebab itu ramai juga peniaga yang cuba menjual air balang.

Maka, wujudlah sedikit persaingan antara peniaga!

Hah! Maka disinilah anda perlukan ilmu & strategi jika mahu berniaga air balang!
Macam mana nak tarik pelanggan untuk membeli air dari anda?
Apa kelebihan air anda berbanding air orang lain?
Air apa yang paling ramai orang suka dan paling laris untuk dijual?

Benda-benda tu semua kena tahu....
Kalau tak tahu.. kenalah cari ilmu dan belajar!.

Berita baiknya!
Ada brader ni sudi berkongsi ilmu dan strategi yang dia gunakan di dalam menjual air balang di bazar ramadhan.

Tahun ini dah masuk tahun ke-10 dia menjual air balang!
Tahun lepas, untung dia berniaga air balang di bazar ramadhan, Alhamdulillah.. dapat RM7,000 lebih.

Malah, ramai juga peniaga yang amalkan ilmu & strategi brader ini.. habis licin air balang yang mereka jual!

Kalau anda nak tahu macam mana brader ini jual air balang di bazar ramadhan sampai boleh untung besar.. anda boleh klik link dibawah..!

KLIK SINI

Jumpa disana!