4 Tanda Kucing Datang Pada Kita Ketika Makan

4 Tanda Kucing Datang Pada Kita Ketika Makan
.
Pertama
=======
Allah, S.W.T sedang memberitahu makanan kita, karena hak kita itu bukan semuanya rezeki kita. Sebahagiannya rezeki yang kita makan adalah milik si kucing itu. Sebab itu ia datang pada kita.

Yang ke Kedua
============
Allah, S.W.T sedang beritahu apabila kita memberi makanan kepada hewan ini, rezeki lain akan Allah ganti dengan yang lebih baik. Sebab 1 kebaikan itu Allah balas sampai 10 kali kebaikan. Allah maha mampu memberi lebih dari itu.

Yang ke Ketiga
============
Allah, S.W.T sedang bagi tahu apabila kita tak memberi makanan kepada hewan kucing itu, sebenarnya kita sedang menolak rezeki yang baru yang akan Allah berikan kepada kita. Rezeki itu maha luas bukan hanya pada uang. Tetapi meliputi semua aspek kehidupan. Ingin ikhlas memberi, berilah pada hewan karena hewan tak pandai mengucapkan terima kasih kepada kita. Ia hanya tahu minta dan makan.

Yang ke Empat
============
Allah sedang menguji kita sebesar apa kasih sayang kita terhadap makhluk Allah selain manusia, ingat nabi membawa agama islam itu agama Islam yang Rahmatan Lil 'Alamin, tidak hanya kepada manusia tetapi kepada hewan, tumbuhan dan mahluk hidup lain.
.
bit.ly/trafikmudah08
bit.ly/trafikmudah08

0 comments: