Bagaimana Mengenal Potensi Diri

Mengenali Potensi Diri

Manusia ni dalam minda dia ada biawak. Iaitu suara kecil dalam minda kita, yang suka bagi alasan apbila kita nak buat sesuatu tindakan. Suara kecil seperti "Lek dulu" menjadi sebab kita melengahkan tindakan.

Kenapa ada orang buat benda sama tapi tak dapat. Kuncinya adalah matlamat, adakah dia inginkan memberikan manfaat kepada orang lain. Sebaik baik manusia adalah menjadi bermanfaat kepada orang lain.

Pemandu beca dan pemandu teksi. Pemandu bas lagi byk sebab bawak lagi ramai orang. Sebab bagi lebih byk manfaat kepada orang lain.
 
Bayangkan kejayaan itu macam puncak gunung Fuji. Mentor bakal menjadi tourist guide untuk journey ke puncak. Anda boleh cuba naik sendiri. Mungkin anda boleh jadi sesat atau anda mampu pergi ke puncak dengan sendiri. Anda boleh terus cari dan mencari dengan energy anda. Atau kita minta orang yang biasa naik ke puncak. Kalau orang dah biasa dengan kejayaan dia boleh guide. Orang biasa pun mampu dibimbing dengan izin Allah. Bila ada ilmu kita boleh adjust. Jadi dengan adanya mentor anda akan ada map. Tetapi ia terletak kepada energy anda. Kunci nak ubah hidup adalah energy.

Sebelum memulakan pendakian ke puncak gunung Fuji. Anda check adakah anda ada kemahuan tersebut? Kemahuan adalah kunci. Berapa tinggi kemahuan anda. Adakah anda nak hidup biasa-biasa. Atau hendak hidup luar biasa? Kalau kita hidup luar biasa kita akan ada banyak pilihan.

Kita tak akan tahu apa yang possible sehingga kita mencuba.

"Benda yang paling susah adalah untuk biasakan benda yang tidak biasa. Orang biasa tentang kebocoran wang. Dah biasa buat bisnes gagal. Bukan senang untuk buat duit kalau tak tahu cara. Tak biasa buat duit juta-juta. "

DAPATKAN RIBUAN TRAFIK PERCUMA DI SINI KLIK

RAHSIA FOREX TRADER JANA WANG 5 ANGKA SENYAP-SENYAP DI SINI KLIK

0 comments: