ADA APA PADA SIMKAD ?

Ada beberapa sebab saya mengapa saya buat bisnes ToneExcel ini.

1. Pertama, kerana produknya ada simkad atau handphone. Memang barang keperluan saya. Kalau saya tak pakai simkad toneexcel ini pun saya tetap pakai handphone, saya tetap bayar bil, saya tetap beli topup. Malahan semua ahli keluarga saya pakai handphone. Daripada habis duit bayar duit phone, baik saya dapat duit sampingan, biar pun sikit, dapat juga.

2. Saya tak perlu keluar modal yang banyak, tak perlu jual topup, hanya modal permulaan untuk beli simkad bagi saya dan ahli keluarga saya sahaja.

3. Produk ini digunakan oleh ramai orang, semua orang pakai handphone, semua orang adalah bakal pelanggan saya, market amat-amat luas. Boleh katakan satu Malaysia adalah bakal pelanggan saya.

4. Ia boleh dibuat secara sampingan. Tak ganggu kerja yang sudah sedia ada.

5. Produk ini mudah, tak perlu nak talipon pelanggan, bulan ni tak beli barang ke? tak mungkin kita nak tanya, bulan ni tak topup ke? Pelanggan boleh topup kat mana2 sekali pun, dan saya dirumah boleh dapat duit.

6. Saya dapat tahu, jika saya buat bisnes ToneExcel ini, jika saya dah ada network yang besar, jika setiap bulan saya dapat komisyen, jika saya meninggal dunia, kesemua komisyen tersebut akan dipindahkan kepada isteri saya, isteri saya meninggal, ia boleh diwariskan kepada anak saya, jika anak saya meninggal, ia akan diwariskan kepada cucu saya, jika cucu saya meninggal, ia akan diwariskan kepada cicit saya. Ya Tuhan, apa yang saya buat hari ini, adalah untuk memastikan kesenangan untuk saya dan tujuh keturunan saya. Saya akan jadikan tarikh 27.7.2010 adalah tarikh keramat saya mengubah keadaan, generasi Mazelan Abas hingga ke cucu cicitnya. Sekurang2nya saya melalukan sesuatu yang besar untuk membantu, diri saya, keluarga, anak, cucu dan cicit. Saya buat sesuatu dimana saya berusaha untuk tidak membiarkan anak cucu saya merempat dan mengemis dikemudian hari. Amin.

Kesimpulannya, saya dah nampak ini adalah peluang terbesar, sekali datang dalam hidup saya, untuk saya mengubah sepenu hnya hidup saya ke arah satu dimensi yang lain. Itulah apa yang saya nampak.

Sampai jumpa lagi.
Daripada.
Mazelan Abas

KLIK

0 comments: