P.I.T.I.K apa itu

Salah seorang kawan aku ada menceritakan tentang pitik itu, aku sendiri baru pertama kali mendengarnya. Kelahiran di salah satu wilayah seberang yang kian rancak bercerita kepadaku tentang pelbagai kejadian yang disebabkan oleh pitik, lebih memeranjatkan aku sampai boleh bawak maut !! ish.ish.ish...Kalau anda semua nak tahu pitik itu ialah sejenis senjata. jenuh aku mencari,menelah,membongkar,merungkai.hehehe... akhirnya aku terjumpa satu post dari kawan bloggersku yang baru ku kenal beberapa minit tadi. hehe.
melalui infonya pitik ini diibaratkan seperti lastik yang tidak menggunakan batu sebagai umpan, tetapi hanya paku tajam seperti mata kail atau bilah busar panah ( bahagian hujung ). Penggunaannya amat merbahaya kerana mampu menembusi perut, memutuskan pergelangan tangan dan sebagainya. Sejauh manakah penggunaan pitik ini??? sama-sama kita fikirkan......
sedikit review utk anda :
kredit to http://sudirsuichi.blogspot.com/2010/10/pitik.html

0 comments: