ALASAN paling sempoi !!

Nak share sikit..Closing Hati Kering..

KLIK

Alasan 1) Ada yg kata Tak Minat nak join peluang2 mcm ni..
- Habis tu yg KO tiap2 hari Terpaksa bangun pegi kerja, ngadap jemm hari2 &

dikerjakan oleh boss hari2 tu pasal Minat Ke??

p/s: ramai yg fikir nak buat sesuatu mestilah yg kita minat TAPI hakikatnya halatuju tu sama jer..

Nak Duit.. Boleh KO buat kerja yg KO minat tu TANPA dibayar gaji?...hehe..

Kalau nak tahu sebenarnya ramai yg jadi Jutawan hari ni bukan dari bidang yg dia minat.

Alasan 2) Ada jugak yg kata tak suka Cari2 Orang ni..

- Habis tu yg KO habiskan duit cari2 orang yang jual itu ini tu hapa??

- Nak mintak kerja pun cari2 orang gak utk dptkan kerja tu hapa??

- Ada pulak yg kata join dia punya program Tak Perlu Cari Orang sedangkan dia pun promo juga pada orang...haha..yg ni kelakar ~

p/s; cari2 orang tu sebenarnya kerja polis..kerja kita sampai peluang jer..

Ikutlah kata Rasul kita.."sampaikan perkara2 yg baik pada saudara2mu"

Alasan 3) Ada yg kata mereka dah selesa sebab ada Kerja Tetap..

- Dah nama pun Kerja Tetap income KO pun Tetaplah mcm tu jer, kalau naik pun adalah sikit sedangkan

Harga Barang naik lagi besar dari kenaikkan KO tu..Nak naik gaji pulak diri kita di

Gred kan oleh Boss..KO suka ke diri KO di Gred kan oleh orang lain??....

Sebagai contoh tak payah tgok kat luarlah, tgok yg dalam rumah tu yg dh

Bekerja bertahun2 tu..apa yg dia ada hari ni?...
hmmm...bolehlah setakat utk hidup jer...adehhh ~

p/s; kalau buat kesilapan yg pertama tu takpa sbb tak tahu, tapi kalau buat kesilapan kali ke 2 tu namanya kurang cerdik..

lagi KO nak pilih Makan Gaji??

Alasan 4) Kebanyakkan orang Lokek keluarkan sedikit modal utk sesuatu program yang boleh berikan yang Terbaik utk mereka..

sedangkan hari2 depa dok keluarkan modal utk pergi bekerja..adehhh ~

Contohnya..
- Kalau sehari pegi kerja utk makan + minyak kereta@motor + jajan/rokok ke modal dlm RM30 sehari..x30hari = RM900..

katalah Gaji sebulan RM2000 - RM900(modal pegi kerja sebulan) tinggal RM1100..tolak Loan Kereta, tolak Hutang itu ini..tinggal berapa??...RM600 ke??...

hahaha... Berbaloi ke keluar modal setiap bulan RM900 utk dpt RM600 tu??..

KO ingat Gaji RM2000 tu semua KO punyer ke??

p/s: sebenarnya kalau gaji
kita rm3000, boss cuma nilaikan diri kita ni 24sen jer..takkan serendah tu nilai diri kita ~

Inilah antara Alasan2 yang biasa Aku jumpa yang buatkan Bangsa Kita semakin hari semakin

Terpinggir & semakin ramai yang Miskin!!

Sketsa Manusia Yang Bijak Tapi Kurang Cerdik Bila Berfikir!!

Berubahlah Wahai Bangsaku!!..

supaya generasimu tidak akan ditindas disebabkan miskin tapi kaya dengan

Alasan2 yang Kurang Cerdik darimu!!..

Selamat Beramal ~

KLIK

Post a Comment