KROKODIL dan dihydrodesoxymorphine

sejenis dadah yang dipanggil KROKODIL (buaya) yang sangat popular di Rusia. kesan yang terlampau drastik apabila ia menjadikan daging, tulang, serta kulit seperti dihakis dan membunuh sel-sel saraf dengan pantas.ia menjadikan kerosakan tisu yang kritikal, radang urat darah, kanser, pemotongan anggota badan pada penggunaan jangka masa panjang. DESO-MORPHINE iaitu sintetik opiat (candu sintetik) yang lebih bahaya daripada HEROIN.
Jangka hayat penagih ini minima lebih kurang dalam 2-3 tahun sahaja terutama pengguna tegar (dijangkiti HIV / kanser ). Dadah jenis ini di termasuk dalam golongan
DESOMORPHINE atau (dihydrodesoxymorphine, Permonid) merupakan opiat pertama yang dipatenkan pada 1932 di Amerika Syarikat.

tindak balasnya yang cepat dengan bermula dengan loya sedikit dan sedikit semput. Sintesis tradisional desomorphine ini bermula dari kimia yang dinamakan a-chlorocodile, terjadi disebabkan tindak balas klorida thionyl + kodein. dadah ini mudah dihasilkan daripada kodein, iodin dan forforus merah yang mana proses membuatnya sama seperti proses methaphetamin. ianya mudah dibeli di kaunter farmasi disana dan proses pembuatan boleh dijalankan di dapur rumah sahaja.kesan pengambilan dadah krokodil ini dari 30-90 minit sahaja dan tidak lebih dari heroin (4-8 jam).
Dadah ini 8-10 kali lebih kuat berbanding heroin dan faktor harganya yang sangat murah iaitu 1/10 dari harga heroin ($40 perdos) dijual di Rusia. pengguna dadah jenis ini kerap mencampurkan KODEIN/MORFIN bagi ejakulasi khayal yang lebih.
selain dari itu laporan dari Fox News menyatakan,
"Ia adalah ubat untuk golongan miskin yang merupakan campuran codeine berasaskan  pil untuk "sakit kepala"  dan bahan-bahan isi rumah murah yang lain seperti petrol, pencair cat, iodin, asid hidroklorik dan fosforus merah"
Panggilan "buaya" untuk dadah jenis krokodil ini kerana bahan toksik yang terkandung dalam dadah ini menajadikan kulit pengguna bersisik untuk permulaan dan lama kelamaan bertukar menjadi reput. ia mungkin dapat dibayangkan seperti "orang kena penyakit kencing manis yang kakinya reput,barangkali"
Menurut sumber sebuah akhbar bebas di Rusia yang menebual dua pengguna tegar dadah krokodil ini,
Sasha dan Oleg mengakui mula mengambil krokodil kira-kira pada awal tahun 2010,
"Jika awak tersasar  dari urat, daging yang terkena suntikan  itu akan  bernanah terus," 
"Dia tidak akan pergi ke hospital, dia hanya terus  menyuntiknya . Daging beliau akan  berjatuh dan dia tidak boleh bergerak lagi,"
Agensi Kawalan Dadah Rusia mengatakan bahawa,
"Sepanjang lima tahun yang lalu, jualan tablet codeine yang menjadi  asas  telah meningkat  berpuluh-puluh kali," 
"Ia cukup jelas bahawa ia bukan kerana semua orang telah tiba-tiba mengidap  sakit kepala."
"Kami melihat di luar negara, tetapi kita tidak pernah melihat lagi kejadian ini di Amerika Syarikat,"
"Tetapi kita tidak akan terkejut apabila hari itu tiba."
sumber : Foxnews.com

Hampir 65 juta dos krokodil telah dirampas dalam tempoh empat tahun lepas
Dadah baru yang dinamakan "K2" dikaitkan dengan menjadi "zombie" kerana sesetengah pengguna menjadi psiko,menyerang manusia atau haiwan dan mengoyak mereka dengan gigi mereka,seperti pemangsa membaham mangsa. tetapi dadah krokodil ini berbeza kerana ia dadah yang "memakan penagih itu sendiri"
(Persekutuan Perkhidmatan Kawalan Dadah Persekutuan Rusia menyatakan dalam majalah Time)





0 comments: