Renungan Sesudah. Subuh

Info Sains : Bagi sesiapa yang demam, harus rasa bersyukur kerana dalam demam ada peyembuhan…demam adalah proses pembinaan antibodi baru dalam tubuh manusia.Bagi yang tak demam bermaksud antibodinya cukup. Hujung demam selepas kebah, mulut berasa pahit..kenapa pahit?kerana dalam rasa pahit itu ada 80 antibodi baru telah dihasilkan. Kalau makan antibodi dari klinik akan sama pahitnya dengan berasa pahit mulut. Dan inilah kurniaan Allah yang telah difitrahkan pada tubuh manusia. Bila Allah turunkan penyakit, Allah turunkan penawarnya juga.

-------------------------------

Kenapa bila kita kentut kita ambil wudhu basuh muka, tangan ubun2, telinga dan kaki?kenapa tak dibasuh lubang dubur sahaja?kenapa kentut boleh terjadi?disini ada rahsia penciptaan tubuh manusia kenapa bila kentut kita kena perbaharui wudhu.
Kentut terjadi apabila bulu roma pada tubuh kita tidak stabil, bilamana bulu roma tidak dapat mengambil/menerima isyarat gelombang di persekitaran terutamanya dari gelombang cahaya matahari. Keajaiban bulu roma yang Allah ciptakan pada tubuh kita sangat menakjubkan. Menurut satu kajian keupayaan 1 helai bulu roma kita bersamaan dengan kekuatan 22 piring astro dalam menerima isyarat dan gelombang. Bulu roma yang kurang stabil dan kurangberfungsi menyerap tenaga2 zat cahaya menyebabkan system pencernaan dan penghadaman tubuh menjadi tidak sempurna dan menghasilkan gas gas yang tidak enak apabila di keluarkan.

Kerana itu disunnahkan memperbaharui wudhu pada anggota2 paling banyak bulu roma-roma halus dimulai dengan muka, dua tangan, ubun-ubun, telinga dan kaki. Dengan wudhu, keupayaan bulu roma untuk menyerap tenaga gelombang dan zat cahaya di dibangkitkan semula dengan kuasa niat dan air.

-------------------------------

Rahsia penciptaan alam dari sebesar kejadian galaksi, system suria, matahari dan planet2 sehingga sebesar electron mengelilingi nucleus (proton+neutron) adalah dalam putaran anticlockwise. Tawaf haji di Mekah juga dalam pusingan anticlockwise. Bulan mengelilingi bumi, bumi mengelilingi matahari dll. Pusingan anticlockwise adalah menurut fitrah kejadian alam termasuk diri kita. Sel-sel tubuh badan kita juga berputar pada putaran anticlockwise, semuanya bertawaf pada jantung yang menjadi “kaabah” dalam diri manusia.

Tubuh kita dari atom, atom terdiri dari electron dan nucleus (proton+neutron) dan dari atom terbina sel sel, dari sel sel terbina organ dan dari organ terbina satu system tubuh (system pencernaan, system saraf, system perkumuhan, system antibody, system imunity dll). Tubuh yang kuat menunjukkan kekuatan electron berputar laju yang mengelilingi nucleus (proton+neutron) pada pusingan anticlockwise. Pusingan electron yang lemah akan menyebabkan tubuh mudah terkena penyakit kerana electron adalah energy (tenaga).

Dalam satu experiment, seorang pesakit kanser (yang memiliki pusingan electron yang lemah atau telah berputar clockwise kerana kanser) telah dipakaikan jam anti clockwise. Setelah beberapa jam, jam tersebut menjadi panas kerana pusingan jam tersebut sedang cuba untuk “charging” sel sel tubuh pesakit kanser yang lemah “pusingan tawaf” electron nya.

Air zam zam di Mekah selain senantiasa disucikan dengan zikir dan ayat-ayat suci ianya juga di “charge” dengan tawaf oleh sekalian manusia yang mengerjakan haji dan umrah.

Malah bangsa Yahudi sendiri menggunakan jam anticlockwise kerana mereka tahu rahsia sunnah ini. Fenomena dunia mengangkat/menjadikan jam clockwise sebagai panduan rujukan masa dalam hidup harian telah menyebabkan fenomena alam yang menyebabkan masa makin menguncup atau memendek. Kerana pusingan clockwise sebenarnya melawan arus fitrah yang akan menyebabkan “pelemahan” energy. Allahu A’lam

Post a Comment