Nak Beli Terus Dari China TANPA Pergi Ke China Yang TAK LAH SESUSAH MANA.

Nak Beli Terus Dari China TANPA Pergi Ke China Yang TAK LAH SESUSAH MANA.

Anda boleh beli terus barang di sana dengan harga yang sangat murah. Rakan saya mula mengimport produk dari China sejak tahun 2009 yang mana masa tu saya masih lagi student dan tak pernah pergi pun ke China.

Semunya dia lakukan carian di Internet sahaja.Tahun 2012 baru dia berpeluang pergi sendiri ke sana. Ini bermaknya, 3 tahun dia dah pun mula beli barang terus dari sana, tanpa pergi ke sana pun.

Ramai orang kata susah, tapi sebenarnya tak pun, sebab ada banyak tempat atau web yang kita mudah berkomunikasi atau mudah kita berurusan dengan mereka sebab ada yang menggunakan Bahasa Ingggeris sebagai bahasa pengantaraan.

Tapi kebanyakkan web berbahasa inggeris ini, harganya sedikit mahal kerana rata-rata mereka memang menjual untuk pasaran luar, jadi harga yang mereka letakkan memang harga jualan produk tersebut. Jadi, kena pandai-pandai tawar lah untuk dapat harga rendah atau borong.

Tapi sebenar, ada satu lubuk atau satu port yang mana harga produk dalam tu jauh lebih rendah, kerana web tersebut asal diwujudkan untuk pasaran tempatan. Jadi, bila rakan saya pergi ke China 3 tahun lepas, dan dia lihat harga barangan yang dijual di dalam web tersebut SAMA dengna harga disana jika pergi sendiri.
Jadi, jika sekadar nak beli beli barang je, baik beli di web tersebut je berbanding pergi ke sana habis tiket beribu-ribu.

Lainlah jika nak pergi sana nak lihat-lihat pasaran, nak cari idea, dan nak cari pengalaman.Okay, web yang dimaksudkan adalah taobao.com. Tapi malangnya, web tesebut didalam bahasa cina, dan terdapat sedikit trick bagaimana kita dimalaysia boleh order terus dari web tersebut tanpa melalui agen atau tanpa faham bahasa cina pun.

Kaedah membeli di taobao ini sebenarnya rakan saya Tuan Ismail Arsad ada terangkan dengan sangat detail, step by step dalam Modul ke 6 dalam siri panduan Lubuk Barang Murah.

Lubuk Barang Murah bukan cover berkaitan taobao je, tapi beberapa lubuk lain juga, serta bagaimana nak kaji apa produk hot. Tapi, rata-rata mereka yang dah tonton mereka kata MODUL TAOBAO ni paling mereka suka.

Jadi, jika anda nak turut sama tonton panduan ni boleh lihat SINI

0 comments: