Tips Berblog

Salam semua, ini adalah entri aku yang tak seberapa, al-maklumlah baru pertama,kedua kali mengepost di blog sendiri. setelah banyk blog aku bace & paham,skang aku sendiri nak wat tips bagaimana nal berblog cara mudah  la kowt bagi yang rajin. cara susah bagi orang yang malas macam ehem.ehem..hehe, all right !!

  • Penceritaan yang menarik
aku tahu memang susah nak karang cerita, tapi kalau tak mula dari sekarang, sampai bila pun takkan siap satu entri pun. bukan marah..hehe. senang jer citer die. tulis jer apa yang terlintas di fikiran. lama-lama nanti kita akan jadi 1 identiti dengan gaya penulisan yang tersendiri.amacam , okey ?

  • Idea ( pen & kertas )
kadangkala kita sibuk dengan benda aturan hidup setiap hari, senang jer, cuma tulis di kertas point penting & notes sedikit untuk olahan ayat seterusnya.mudah bukan? mcam MLM lak aku..hehe. Selain itu masa untuk mengupdated sesuatu entri tidak akan mengambil masa lama dan paling best, tak perlu nak pening-penin kepala. Lagi satu aku ada baca satu blog ni dlu, dia ambik waktu malam untuk tulis entri ( save dalam word )  dan keesokan hari dia tinggal post jer kat pejabat,kelas @ mana-mana jer la. ini untuk kurangkan tekanan ketika tulis blog.

  • Terkini , Terhangat di pasaran & berinformasi
rajin search kt google apa yang tengah hot stuff  sekarang macam contoh ipad,movie,song,artist,knowledge  atau apa jua yang korang rasa tengah hot skang kat pasaran.cari info kt google dan curahkan idea penulisan kt blog dengan kreatif dan beraura. bukan apa, biar orang baca terpegun dengan penulisan korang yang agak style gitu..hehe

  • Humor
bunyinya agak mudah dan senang, tapi agak sukar untuk menulis untuk orang baca ketawa,senyum ataupun gelak besar, tapi ini sebenarnya membuatkan blog korang akan terus diminati dan dikunjungi selalu.

Lastly, korang cubalah update blog korang dengan apa jua idea yang korang ada untuk terus berblog. Jangan risau, kalau bukan sekarang mungkin esok,lusa,tulat,tonggeng..hehe meraban lak...mungkin satu hari nanti nama blog korang akan feymes  dikalangan pemblogger yang otai nanti.sama-sama kita' !! cayok!cayok! cair !
Salam....

credit to :
http://akaltunjang.blogspot.com
http://affanruslan.com/tips-berblog-bagi-blogger-yang-sibuk/
http://naughtytwin.blogspot.com/2011/08/tips-berblog-penceritaan-yang-menarik.html

0 comments: