Samun: Warga emas cedera ditoreh penagih

BESUT 23 Okt. - Seorang warga emas cedera di bahu dan dada kirinya akibat ditoreh dengan parang bengkok oleh seorang penagih dadah yang memecah masuk rumahnya di Kampung Gong Nangka dekat sini malam tadi.
Abdul Ghani Jusoh, 69, yang tinggal bersama isterinya yang lumpuh ketika itu baru hendak melelapkan mata sebelum terdengar bunyi seakan-akan gelas pecah dari arah dapur.
Mangsa pada mulanya menyangka bunyi itu disebabkan oleh kucing namun sebaik sahaja bunyi itu sekali lagi terdengar, dia meluru keluar dari bilik dan terserempak dengan suspek berusia 27 tahun.
Dalam kejadian kira-kira pukul 11.15 malam itu, suspek kemudian menerpa ke arah mangsa sambil memegang dua bilah parang milik Abdul Ghani yang diambil dari dapur.
Mangsa ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini memberitahu, dia terpaksa mempertahankan diri sebaik sahaja melihat suspek memegang dua bilah senjata.
Katanya, dalam pergelutan itu, dia tiba-tiba terasa sakit di bahagian bahu dan dada sebelum menyedari kedua-dua bahagian itu ditoreh dengan parang oleh suspek yang terus melarikan diri sebaik sahaja menumbuknya di muka.
Dia mengalami pendarahan yang banyak dan terpaksa dikejarkan ke Hospital Daerah Besut sebelum dirujuk ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian kira-kira sejam kemudian.
Berikutan kejadian itu, Abdul Ghani terpaksa menerima lapan jahitan dan dibenarkan pulang tengah hari ini sebelum membuat laporan polis.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Supritendan Kamarudin Mohd. Zakaria berkata, suspek meninggalkan telefon bimbit dan jam tangan miliknya.
Polis katanya, dengan kerjasama penduduk kemudian berjaya menahan suspek pada pukul 8.10 pagi ini ketika dia menyorok dalam semak di Kampung Bukit Kenak, kira-kira 2 kilometer dari tempat kejadian.
Beliau berkata, suspek yang berasal dari Kampung Pacakan, Pasir Putih, Kelantan cuba melawan menggunakan sebilah parang namun berjaya diberkas.
"Hasil pemeriksaan ke atas suspek, dia didapati positif mengambil dadah jenismethamphetamine dan kini direman di bawah Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan," kata beliau.
sumber : utusan

1 comments:

Christine said...

OMG! This is so sad. Poor old man.