LUDAH VS KENCING VS BUAS

Baru- baru ini digemparkan oleh berita kisah kedua-dua tajuk arikel di atas.

Makan ludah penyelia asrama
Lepas nafsu kencing muka & ‘Perangai bagai haiwan’
Penyanyi buas Anak tiri jadi ‘isteri kedua’
Entah apa lagi akan kita baca dan akan dipaparkan oleh media-media untuk kita esok,lusa dan hari-hari lain.
mungkin bagi pembaca sekitar negara kita akan berkata "Astagfirullahalazim...ape nak jadi zaman sekarang ni!!" dan beberapa momokan lain yang akan kita dengar oleh helawa telinga telinga.Namun persoalannya, sampai bilakah kejadian sebegini akan terus menjenguk kita saban hari dan Adakah kehidupan norma masyarakat kita akan seterusnya begini dan mematikan ketamaduan sahsiah diri kita akan datang.sama-sama kita fikirkan.
Saya bukanlah menyokong perkara sebegini, akan tetapi keruntuhan akhlak dan ketandusan ilmu serta sikap yang semakin menjurus kepada hasutan syaitan akan mengeruhkan lagi keadaan kita pada masa akan datang. maafkan saya dahulu, saya seperti tinggal di tempat manusia yang tidak lagi percaya kepada pegangan yang betul, hanya meneruskan kehidupan di tempat yang mana "asal bangun saja mau wangggggggg!!!!"
untuk itu sama-sama kita fikirkan cara bagaimana untuk kita perbetulkan minda dan sikap masyarakat kita agar dapat berada dilandasan yang betul dan tidak mengikut hawa nafsu serakah dan hasutan syaitan yang tidak kering gusi melihat,ketawa kepada kita kerana mengikut segala ajakan amarahnya.sekian

p.s : maafkan saya, nukilan hang leqiu10

1 comments:

Colour of Love said...

Ape nak jadi manusia skarang...mane perginya kasih sayang, hormat menghormati dan sikap bertanggungjawab? Kalo berterusan mcm ni, kite akan meninggalkan pepatah baru " harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan malu "... Malu atau lebih jelas memalukan nama sendiri, keluarga, sahabat dan negara.
Beringatlah wahai sahabat2 ku.. Termasuk diriku sendiri..