Tips Bisnes Online VII


Jadi dimana adanya pasif income yang banyak?

Saya rasa ia ada dalam bisnes networking yang dijalankan dengan cara online.
Saya punya kajian dan ramalan, kalau bisnes tersebut memang datang dari kompany 

yang genuine, yang betul, saya yakin jika kita bekerja dan mempromosikannya dalam masa yang singkat sahaja, seperti dalam masa 2 atau 3 tahun, lepas tu makan 

komisyen yang besar setiap bulan, itu saya anggap kejayaan untuk mencapai objektif yang saya tetapkan.



Bagaimana menjalankan bisnes secara online. 

Bila diperhatikan dalam-dalam kita akan dapati banyak kelebihan menjalankan bisnes secara online, diantaranya:

1. Tak perlu ada kedai fizikal, tak perlu ada ofis, tak perlu ada pekerja/staff, tak perlu modal yang besar.

2. Tak perlu keluar rumah pergi jumpa orang atau jumpa prospek.

3. Orang yang nak menyertai bisnes kita akan buat keputusan berdasarkan kajian mereka sendiri, tanpa perlu paksa-paksa orang untuk join.

4. Jimat masa, tak perlu nak balik tengah2 malam atau subuh2 hari untuk promosi bisnes kita.

5. Jimat duit promosi. Tak perlu habis duit phone untuk call kesana kemari. Tak perlu habis duit minyak nak kejar pelanggan kesana kemari. Tak perlu nak rasuah2 pelanggan dengan belanja makanlah.

6. Tak perlu nak bertekak, bergaduh, tak perlu melayan pelanggan as "King" seperti konsep dahulu kala.

7. Mudah untuk mempromosikan bisnes kita hanya melalui media online sahaja.

Kesimpulan2:

Selepas mengkaji semua alternatif yang ada, saya memutuskan untuk mencapai objektif saya dengan menjalankan bisnes networking menggunakan cara ONLINE.

0 comments: