TAKKAN BERJAYA KALAU TIADA ?

Ilmu & Ciri2 utk Kejayaan.

KLIK

1) BERANI !
- Berani bercakap
- Berani Kongsi
- Berani Tunjuk
- Berani Gagal
- Berani utk Berjaya

Kalau kita tak berani utk bercerita , bercakap , berkongsi mcmana org nak tau.  Jadi kita kena sampaikqn Info. Masalah org nak terima atau tidak bukan kerjaan kita tapi kerjaan DIA. Kalau kita tidak ada keBeranian itu lupa kan utk Berjaya.

2) Malu
Buang sikap Malu..kerana ianya adalah Perosak No 1 utk anda berlangkah Kejayaan. Malu... nak jumpa org pun malu apatah lagi utk bercerita. Jadi tinggal kan Sikap Malu anda di rumah..dan bawa Keberanian anda Keluar.

3) Buat kesilapan ( Do Ur Mistake )
Kalau takut buat silap..bermakna Kejayaan jugak membuat KESILAPAN utk anda. Law Acttraction ! Kejayaan jugak malu nak singgah kepada anda. Jadi tak perlu takut buat silap. Bukan kes jenayah pun. Kesilapan anda Guru terbaik utk berjaya. Semua org  berjaya bermula dr kesilapan lampau mereka.

Dan Terakhir !!!

4) Believe !!!! Percaya !!
Anda sepatutnya yakin dan percaya yg anda akan berjaya. Kenapa anda memutar kan kepala anda dgn anda rasa " aku tak boleh " , " Susah lah " , aku tak percaya lah bisnes ni " - sebenarnya bukan anda tidak percaya bisnes itu tetapi anda tidak percaya dgn DIRI ANDA sendiri. Itu masalahnya. Kita hari ini Hidup berlandaskan Kepercayaan. Tapi kenapa anda boleh tidak percaya Pada Diri anda sendiri. Kalau dah diri sendiri pun tak percaya , apatah lagi dgn org lain.. so.. Believe Ur Self ! Hebat nya Islam di Muka Bumi ini adalah Kepercayaan ! Anda semua hebat ! Tapi anda sendiri harus Cungkil kehebatan anda !

- Edisi Ilmu -

KLIK

Post a Comment