RM214,000 Polis kene Saman oleh Pemandu Teksi


KUALA LUMPUR – Seorang pemandu teksi menuntut ganti rugi sebanyak RM214,000 daripada seorang pegawai polis dan kerajaan Malaysia ekoran kecuaian pegawai polis terbabit yang tertembak kakinya pada 23 September tahun lalu.

Mangsa, Yeow Leong Kang, 42, berkata, ekoran kecederaan yang dialami, dia kini hilang punca pendapatan dan mengalami masalah untuk berjalan kerana sakit.

“Saya memfailkan saman untuk membuat tuntutan ganti rugi sebanyak RM214,000 termasuk ganti rugi khas RM14,000, ganti rugi teruk dan ganti rugi teladan masing-masing sebanyak RM100,000,” katanya pada sidang akhbar di Mahkamah Sesyen Jalan Duta di sini Rabu lepas.

Cerita Leong Kang, ketika kejadian, dia sedang berehat di dalam teksinya di tepi perhentian bas berdekatan Pejabat Pos, Jalan Pudu di sini.

“Tiba-tiba saya terdengar bunyi tembakan ke arah teksi saya dan pada masa sama, kaki saya terasa amat sakit. Rupa-rupanya peluru yang dilepaskan telah menembusi betis kanan dan tapak kaki kiri saya.

“Lima minit kemudian, seorang pegawai polis berpakaian biasa datang dan memberitahu ambulans telah dipanggil dan saya dihantar ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) untuk mendapat rawatan selama tiga hari,” jelasnya.

0 comments: