Wanita ditipu lebih RM700,000 sejak 10 tahun

KUALA LUMPUR - Polis hari ini diminta segera menyiasat kes seorang wanita yang ditipu sehingga RM738,000 sejak 10 tahun lepas serta diugut oleh bekas teman lelakinya supaya tidak kembali ke rumahnya di Kulim Kedah.
Ketua Biro Perkhidmatan dan Aduan Awam Gerakan (PGRM), Wilson Lau Hoi Keong berkata, wanita yang berusia 45 tahun itu mengadu bahawa bekas teman lelakinya yang berumur 52, dan bekerja sebagai bookie haram mendakwa mempunyai ramai kenalan dari kalangan anggota kongsi gelap.
Katanya, wanita itu juga mengadu bahawa bekas teman lelakinya itu telah mengugut serta memaksanya meninggalkan rumah di Kulim dan menyerahkan hak milik rumah itu.
"Oleh kerana takut nyawanya terancam, wanita itu terpaksa bersembunyi di ibu kota sejak dua minggu lepas dan tidak berani kembali ke rumahnya di Kulim kerana mendapati rumahnya itu sentiasa diawasi oleh seseorang,” katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini hari ini.
Wilson berkata, wanita itu telah membuat tiga laporan polis mengenai ugutan itu di Balai Polis Kulim dan di balai polis Pandan Indah dan Kota Damansara, Selangor. - Bernama
sumber :www.kosmo.com.my

0 comments: